Dag 13 - Kwaak - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu Dag 13 - Kwaak - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu

Dag 13 - Kwaak

Blijf op de hoogte en volg Jordi

08 November 2017 | Thailand, Krabi

Tegen alle verwachtingen in zijn we maar enkele keren wakker geworden van het bed. Om 7 uur zijn we goed wakker en aangezien het rond tweeën zal gaan regenen gaan we op tijd op pad. Ondanks de dit hotel 1000 baht per dag kost zit er geen ontbijt bij in. Nou we vinden wel wat. En dat klopt ook inderdaad. Mevrouw heeft een zeer uitgebreid assortiment aan ontbijt waar je uit kan kiezen. Bolle nam een welbekende pannenkoek met banaan, daar kan je haar voor wakker maken. En ik nam een eitje met rijst welke gevuld was met een worstje en kaas. Wat kan mevrouw koken zeg!

We rijden door tot het zuiden van het eiland, het gaat er vandaag om dat we we weer een eenheid worden en niet dat ik een tegenhangend stuk beton mee de bocht mee mag nemen. Op de weg hebben we bijna de broer van ons eerste verkeersslachtoffer dood gereden. Ook hier een leguaan met suïcidale gedachten, deze hielpen we niet een is genoeg. Aan het einde van de weg net voor het nationaal park wordt het Irene te heet onder de schaafplekken, uhm voeten. Ze zegt dat ze niet verder wil omdat er blaadjes liggen. Ze moet echt weer even haar comfort vinden en ze wil terug. Familie aap welke op de heenweg ook op de weg liggen te relaxen is nog geen meter verschoven. De scooters rijden er maar lekker omheen en tussendoor. Op de terugweg doen we bamboo beach aan waarna we weer terug richting de haven de andere kant van het hotel op rijden.

We parkeren de motor en gaan iets zoeken om bij te eten. Ireen leidt ons naar een straat waar een Zweeds restaurant zit. Dat vind je al niet in Nederland laat staan hier. Daar gaan we zitten puur omdat het kan. Buiten de Europese gerechten staan er ook zat lekkere Thaise gerechten op het menu dus daar gaan we voor. Het voordeel van deze plaats is dat het uitzicht van het restaurant heerlijk open is over de zee met uitstekende rotsen. Na een goede maaltijd lopen we voldaan door. Niet ver want hier is een massage te scoren. Eindelijk kan iemand aan mevrouw haar voeten zitten vanwege de korsten dus ze neemt het ervan. Ondertussen laat wil ik alleen mijn nagels knippen maar dat wordt direct een manicure. Na een goede voetmassage neemt mevrouw ook meteen alle pijnlijke plekken van Irene mee zonder dat ze weet waar ze zich heeft bezeerd. Het voelt zo weer een stuk minder geïrriteerd aan.

Op de weg naar onze kamer vragen we informatie op over de verschillende dagtochten. Het is allemaal met water en snorkelen. Op dit moment voelt mijn voet beter maar eerst wil ik het zien voor de keuze definitief wordt. De 4 eilanden tocht is erg gewild en de Emerald Cave wilde ik al heel graag zien voor ik op vakantie ging maar na het nakijken van mijn voet gaat dat het nog niet worden. Ik ben er nu ondertussen wel echt he-le-maal klaar mee. Nog een paar dagen, nog een paar dagen! Nu onze magen beginnen te protesteren gaan we nog even de nachtmarkt op om wat eten te scoren.

Gevuld en wel doen we nog een heerlijk drankje, een live zanger en wat een lekkere sfeer. Op ons ligbed worden we lekker bediend met smoothies en knoflookbrood. Deze avond heeft de zanger een live orkest van de plaatselijke kikker vereniging. Ze maken een goed kabaal en naast ons zit er een boomkikker op het hek. Elke keer was meneer het wel of niet met ons eens. Bolle praatte geregeld met een vraag aan de helderziende kikker waar ze wel of geen antwoord op kreeg. Op een bepaald moment zat de kikker achter Bolle haar hoofd het moment dat ze omkijkt besluit meneer kikker een sprong te maken naar mijn hoofd. Voor over hangend denk ik hem weg heb maar hij zit op mijn rug. Als ik bijna tegen de rugleuning zit is het nog niet zijn tijd en springt op Ireen. Een luchtalarm gaat af en nu staan we zeker in het middelpunt van het restaurant. Wanneer ik de kikker heb verwijderd begint iedereen te lachen vooral een Duits paar had de slappe lach. Dit was voor Ireen het moment om lekker naar de kamer te gaan.

Eindelijk regen, Bolle wil o zo graag een monsoon regenbui meemaken, dit is een goede bui maar lange na niet de slag regens waarop ze gehoopt had. Na 10 weken gereisd te hebben in de regentijd heeft mevrouw er de pest in en is ze zeker niet onder​ de indruk. Nu we lekker aan het lezen zijn valt de stroom uit, meneer geeft aan een foutje te hebben gemaakt met knutselen en het gaat een uurtje duren. Dan maar de oogluiken sluiten het is al laat

  • 09 November 2017 - 18:25

    Tineke:

    Poehh, jammer dat een genezingsproces tijd nodig heeft. Misschien dan toch iets meer relax vakantie?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordi

Met deze reis trap ik af met het proberen een blog bij te houden voor mijn reizen, ben hier niet goed in omdat ik vakantie zie als geen contact met het thuisfront, heerlijk rustig en tot mezelf komen. Dit zie ik als een leuke tussenoplossing

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 30894

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2017 - 24 November 2017

Thailand en Singapore 2017

22 September 2017 - 25 September 2017

Werktrip Qatar

15 Oktober 2015 - 10 November 2015

Bali 2015

25 Oktober 2014 - 14 November 2014

Bali 2014

Landen bezocht: