Dag 2 - Nu al hoppen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu Dag 2 - Nu al hoppen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Nu al hoppen

29 Oktober 2017 | Thailand, Bangkok

Goedemorgen, rise and shine! De zon is al een tijdje op maar wij worden wakker. Al snel zitten we in het restaurant. Het buffet is hier een stuk uitgebreider dan in Bali. Van alles wat, en wat is dit lekker.

Na het ontbijt voelt Irene zich verloren in deze stad, zo groot, en omdat er gisteren niets open was voelde zich ronduit slecht. Ik stelde voor om een watertaxi te nemen volgens Gerrie is dit geweldig. Nou kom maar op! Al naar buiten lopend vraag ik nog even snel waar we heen moeten.

Een gast ving dit op en vond het wel erg leuk klinken en vroeg of we het oke vonden of hij mee kon gaan. Maar natuurlijk, waarom niet. Eerst lopen we een stukje, waarna we toch snel een taxi regelen. Meneer brengt ons naar de pier. Hier zou het 800 bath kosten om een uur in de boot te gaan, nou echt niet hea, dat gaat niet gebeuren. Uiteindelijk komt er een hop-on-hop-off boot voorbij en na wat te wijzen en zeggen die, die, die, wilden ze me prima kwijt en lopen we naar de volgende pier waar de taxi meneer geen commissie van krijgt. Voor 180 Bath kunnen we de hele dag varen.

De eerste stop was de tempel of the dawn. Heerlijk om tempels te bezoeken. Geweldig deze tempel maar vanaf hier kunnen we ook naar Wat Pho, een hele grote tempel met de liggende Boeddha. Hiervoor hebben we een ander veerboot nodig naar de overkant. Door de regen staan veel winkels rond de rivier onder water. Na een goede lunch gaan we dan eindelijk Wat Pho bezoeken. En wat is dit mooi. Na in de polonaise van touristen te hebben meegelopen gaan we de rest van het terrein verkennen. Na een klein stukje zegt Irene tegen onze Australische adoptie backpacker, hey als je moet plassen kan dat nu. En weg was hij! Voor een paar momenten daarna is hij niet verbrand maar ook goed rood aangelopen! Natuurlijk niet uitlachen dat mag niet! En meneer is weg, dit was de dames WC. Volgens mij miste hij zijn diploma voor het uitschudden want we moesten een cover-up verzinnen. Het leek net alsof hij zich had onder gepist. Ach wat water en niemand ziet wat. Haha maar genoeg momenten om hem eraan te herinneren.

"Alex we know you use google translate for this to keep up with the blog. Don't be scared we won't forget".

Na Wat pho gaan we door naar de laatste stop want winkels zijn er overal. Hier is de Tempel van de boot. Al lopend naar de tempel komen we langs de Ghost Tower. Ik heb er over gelezen, en films gezien op YouTube, maar een niet afgebouwde wolkenkrabber vervallen tussen allemaal mooie gebouwen valt wel op. Alex ging een peuk roken terwijl wij een offer brachten. Kaars, wierook, een paar bloemen en bladgoud plakken.

Volgende stop Khao San Road. Als backpacker moet je hier schijnbaar zijn geweest maar ik ben nog nooit zovaak gevraagd om een pak aan te meten. En we moesten toch wel echt heel hard lachen toen we buiten de bekende ping pong show ook een Monkey blowjob kregen aangeboden. Ik ben benieuwd, maar ga het denk niet opzoeken. Mijn WTF niveau is zelfs nu nog hoog genoeg om slim genoeg te zijn om dat niet te doen. Hallo Thailand!

Terug in het hotel gaan we ons even opfrissen. Wij gaan een drankje doen! De prijs voor een taxi is afhankelijk van het verkeer 80 Bath en de tuktuk scheurt ons voor 100 Bath naar Baiyoke Sky Hotel. Voor 400 Bath kopen we een kaartje voor de bar en dan sta je 77 verdiepingen later op de etage voor het uitzicht. Ik kan je vertellen, onder het genot van een cocktail overtreft de 83e etage dit toch echt. Net voordat we omhoog gaan per trap. Hoe durven ze! De trap! Hoe dan! Waar is de lift! Ok Nederlander dat ik ben moet er toch iets te zeuren zijn. Besluit Alex een rondje Tequila te gaan shotten. Ach waarom ook niet, volgens The hangover kan 1 drankje. Ohh wacht. Op naar de 84 verdieping. Een heerlijk fris windje maakt het erg aangenaam, uren zou ik hier op het roterende platform kunnen blijven staan. Nog een paar drankjes doen en dan lekker terug naar het hotel.

Na een geweldige dag zijn we voldaan. Morgen vroeg op om het vliegtuig te pakken en dan op naar Chiang Mai!

Thanks Alex for the awsome day. We'll see you in Amsterdam soon.

• 29 Oktober 2017 - 10:36

Jacqueline Blesgraaf:

Je bent weer goed in de ‘pen geklommen’. Leuk om te lezen dus ga zo door! Ik ‘reis’ met jullie mee.

• 29 Oktober 2017 - 13:41

Lize:

Goeiedag. en weer een heerlijk vehaal om te lezen. Ga zo door.