Dag 3 - Geen Hangover part #team Molenaar - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu Dag 3 - Geen Hangover part #team Molenaar - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Geen Hangover part #team Molenaar

Blijf op de hoogte en volg Jordi

30 Oktober 2017 | Thailand, Chiang Mai

Bah veel te vroeg vandaag! Om 6 uur gaat de wekker, heerlijk wakker worden na een paar drankjes. Geen tattoos of andere gekkeheid, we hebben de nacht Bangkok overleeft. Omdat we geen trein konden nemen gaan we zo naar het vliegveld, even de binnenlandse vlucht bus ding iets nemen. Om half 7 schuiven we aan bij het ontbijt waar we op ons gemak de dag beginnen.

We rekenen op anderhalf uur rijden naar het vliegveld vanwege het verkeer, maar we hadden een taxi chauffeur welke heel graag Mario kart speelt. Jezus wat een gek op de weg. Heb me nog niet snel onveilig gevoeld in een taxi tijdens het reizen maar eens moet de eerste keer zijn. Zijn lager of rem piepte. Wat een irritant geluid maakt dat zeg! Op de tolweg moet hij goed op de rem trappen en uitwijken en daarna weer direct een andere baan anders had hij erop gezeten. We maanden hem een paar keer tot rustiger aan te doen, maar ook hij wil op dit moment geen Engels verstaan. Met 30 minuten zijn we er, dus zijn mooi vroeg.

Al snel zijn we ingecheckt en al wachtend en pratend is het zo tijd om te boarden. Ik had ik klein vliegtuigje verwacht maar dit is gewoon een mooie 3-3 zitter. Tiger air prima maatschappij geen gekke dingen, en na de vlucht die we hebben gehad voelt dit uur alsof we alleen zijn wezen stijgen en dalen. Klein beetje turbulentie maar dat kan de pret niet drukken. De Amerikaanse kinderen met hun ouders wie een jaar aan het reizen zijn zeggen we vaarwel maar even later zien we hun ook weg lopen bij de taxi plaats. Ook geen oplichting voor hun blijkbaar . Wij namen de benenwagen vanaf het vliegveld want even lopen is wel lekker, het is maar 40 minuten naar waar we willen gaan. Buiten dat het lekker is worden we elke keer goed uitgemolken dus we praten als brugman en vinden uiteindelijk voor 2,50 een ritje. Na afgezet te zijn net buiten de oude stad zien we een bord Dutch Guesthouse​. "Ahh nee Nederland bah" zou je denken ons kennende maar nee hup erheen het is maar voor een nachtje. Deze goede meneer had geen slaapplek buiten een grote slaapzaal na. Maar wel de informatie wat we wilden krijgen en wat we wilden weten. Hij hielp zelfs mee boeken bij een concurrent. Nice!
Via een Uber gaan we naar het guesthouse.

Aangekomen droppen we snel onze backpacks en racen naar buiten. Scooter regelen, deze mogen we terug brengen na ons avontuur in Pai. Eten, meteen voor over een paar dagen een slaap plek regelen als we terug zijn in Chiang Mai want alle betaalbare plekken al bijna vol vanwege het festival. De nightmarket bezoeken en een voetmassage​. Daarna voldaan naar het hotel waar de Airco niet wil meewerken en deze niet in een andere stand wil staan dan recht in je gezicht. Als we de Airco niet anders krijgen verplaatsen we toch het bed. Voor elke probleem een oplossing!

• 30 Oktober 2017 - 08:45

Sonja:

Wat een heerlijk verhaal weer. Leuk geschreven