Dag 2 - Slalom Examen - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu Dag 2 - Slalom Examen - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Slalom Examen

Door: Jordi

Blijf op de hoogte en volg Jordi

28 Oktober 2014 | Indonesië, Legian

Dag 2 - Slalom Examen

Wat een nacht, heerlijk geslapen. Zoals we al hebben gehoord van Gerrie, hebben ze goede bedden. Gelukkig want een goede nacht slapen konden we goed gebruiken na zo'n vlucht. Rustig opstaan. Buiten is het goed warm. Zon schijnt heel fel, en op een paar wolken na mooi blauw.

Snel aankleden en lekker aan het ontbijt. Gebakken ei, croissant en een soort van Deens broodje voor Jordi. Met een glas verse mango sap. Nou vond ik uiteindelijk de croissant en het broodje maar niks. Dus t eitje was lekker. Irene had getoast brood met jam en vers fruit dus die was ook helemaal blij. Inderdaad ook zij vond
De croissant maar helemaal niets.

Stukje gelopen. Overal zo druk in de stad en dan komen we een lege steeg/straat tegen. Dus waarom niet hoppa erin en lopen maar. Goed idee want dat leidde ons direct naar Legian Beach. Prachtig strand. Lang uitgestrekt zandstrand en kiezelvrij. Vol met surfers en strandbedjes. Slippers uit en lopen op het strand. 'Heet heet heet heet heet' Irene spurt weg naar de zee en het voelt inderdaad alsof je voeten verbranden.
Na een goed half uur lopen langs het strand met onze voeten in de zee vonden we het wel welletjes. Weer terug lopen maar wel met een open gehakte kokosnoot. Wat zit er veel water in zo'n ding. Lekker!!!

Om 2 uur mochten we de kamer wisselen en kregen we onze nieuwe kamer op de 3e etage. Lekker hoog en dus een fris windje. Dit is zeer aangenaam want de warmte is nog wel drukkend. Maar het went al snel.
Een uurtje later kunnen we Gerries opdracht voltooien. Met een foto van Ger en een businesskaartje de juiste persoon gevonden. Een koffer vol met kleding afgegeven. Als een kind zo blij. Ongelooflijk oprechte lach op zijn gezicht.

Meneer blij, wij blij dan meteen maar een scooter/motor huren. Want we willen zelf ook in deze mierenhoop rond scheuren. Zo gezegd zo gedaan. En meneer en mevrouw motormuis bevinden zich op de weg... nou ja... bijna.... benzine is natuurlijk op want ze geven je met liefde een lege tank mee. Graag even af tanken bij de buurman. Twee drankflessen van een liter gevuld met benzine is ook 2 liter toch. Ach... 14.000 armer oftewel 91 cent verder. Maar de 125cc scooter zit vol. Tuut tuut pep pep gevaar op de weg is aanwezig.

Links rijden is apart maar al lerend komen we goed door het verkeer heen. Voorrang krijgen of geven betekend gewoon wie de grootste kloten heeft die wint.

Halverwege ons rondje... waar zitten we! GEEN idee maar wel zie ik een kraampje staan met wat later gebakken banaan bleek te wezen.Door met rijden op naar geen idee. Maar onze neus achterna. Dit keer andere kant op naar huis want slapen nog wel in het hotel vannacht. Wroem wroem toet toet richting Kuta. Via de drukke hoofdstraat. Met soms het angstzweet op me rug of van de zon dat kan ook natuurlijk. Ook geslaagd voor dit examen. Met een paar achteraf steegjes mee te hebben gepakt want waar je kan rijden, daar mag je rijden sta je zomaar in de achtertuin van iemand. Hallo WLONG WAY... ok keren.. sorry bye bye! Andere kant op, en eten en drinken zoeken want goed drinken en eten moet hier wel.

Goedkoop tentje naast de hoofdstraat. Voor een totaal van 7,20 2 borden witte rijst. Maar we hadden toch sate ajam (kip) besteld. Oja daar komt het een 10 mini stokjes p.p. maar wel op je eigen warmhoud-bbq met een kooltje een paar biertjes en frisdrank. Ohh zo lekker zelfs Irene vond de sate lekker

Door naar het hotel. Lekker terug. Na wat af te hebben gekoeld in zoals Irene het noemt in lauw thee water en een babbeltje met een lokale Australier... ohh wacht bedoel De Engelsen van M0allorca, of de Duitsers van Zeeland weer de hort op voor een hapje tis alweer laat op de avond. Irene zou leiden hop haar neus achterna. En dat kan ze goed. Donkere steegjes door. En komen bij een klein weggestopt restaurantje (Warung) aan. Toeval Nederlandse mensen die hier 6 jaar hebben gewoond en nog elk jaar een half jaar voor werk langskomen zeggen 'dit is de beste plek is in de straal van een kilometer'. TOP! Goddelijk eten en alles is al zo lekker wat we op hadden . maar inderdaad je proeft het verse. Na veel goede informatie een paar handige tips en een lijstje met bezienswaardigheden en/of plaatsen wat en waar je maar toevallig van af moet weten. Weer spotgoedkoop uit. Verder waggelen door het avond/nachtleven van Legian. Aangekomen op het hotel. Rustig de dag opschrijven en dan op naar bed. Morgen richting Ubud al toeterend backpacken.

• 28 Oktober 2014 - 12:21

Cindy:

Het vakantiegangers, net ff foto's van Legian Beach opgezocht en wauw... nice! Gedurfd hoor om met een scooter op pad te gaan. Rustig aan he! Xcs

• 28 Oktober 2014 - 19:51

Moeder Henny:

Hoi schatten,

leuk te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Rijden jullie wel voorzichtig. Irene heb jij mijn smsje gehad. doe je even wat ik gevraagd heb. Is wel belangrijk.

Groetjes xxxxxx