Dag 18 - Rondscheuren nu het nog kan - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu Dag 18 - Rondscheuren nu het nog kan - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu

Dag 18 - Rondscheuren nu het nog kan

Door: jordi

Blijf op de hoogte en volg Jordi

13 November 2014 | Indonesië, Legian

Dag 18 - Rondscheuren nu het nog kan!

Weer een dag in Legian, beide zitten we liever ergens anders op Bali. Zoekend naar mooie plekjes om te genieten maar helaas is het alweer onze laatste volle dag op Bali. Ondanks we het gevoel hebben weken te zijn weg geweest gaan deze dagen toch wel snel.

Deze ochtend moeten we nog kijken wat we gaan doen. Zwemmen is leuk maar de hele dag is ook niet voor ons weg gelegd. We horen van twee lieve Nederlanders dat er een winkelcentrum ergens is waar je wel even tijd kan doorbrengen. Gallaria de taxi's kennen het allemaal. Mmm ok de taxi dan maar.

We maken ons klaar en al naar Legian Street lopend komt een taxi naast ons rijden en we stappen in. Ik begrijp uit hem Gallaria bij Nusa Dua. Terwijl we op Legian Street rijden. Heel snel laat ik de chauffeur op een nette manier weten dat ik door heb dat hij ons naait en dat hij expres omrijdt. Tja... lang leven alles zelf met de motor rijden. Dan leer je de weg kennen. Uiteindelijk 25.000 meer betaald dan op de terugweg. Dus de helft te veel.

In de mall staat overal zoals gewoonlijk de airco weer op vrieskist in de winkels. En geen airco in de rest van het overdekte dus we kregen weer rake klappen. Ze zeiden dat dit een groot winkelcentrum was maar het viel tegen de Discovery Mall was groter. Op de terug weg zien we de outlet van Billabong. Tot 70% korting! Het Nederlandse bloed speelt op. Maar we rijden door naar het hotel. Uiteindelijk wisten we al waar het winkelcentrum zit. zijn er al vaak zat langsgereden. Het woord Gallaria zei ons alleen niets.

Eenmaal terug bij het hotel kwam motor meneer weer terug hij wil weer geld zien het is de laatste dag. Half 3 de motor inleveren. Willen eigenlijk nog even kijken en hij vind het prima als hij hem om half 5 komt ophalen. Laten we ons niet twee maal zeggen. Op naar de outlet!

Bij de outlet zien we genoeg leuke dingen. Vaak niet in onze maat en zo wel, niet echt gaaf. Maar zo af en toe een parel voor een mooi prijsje. Na wat leuke dingen dan nu snel de motor inleveren. Precies op tijd. Kleding weg leggen en het zwembad in 33 graden met gevoelstemperatuur van 39 (volgens mijn weer app) maar dat kan heel goed kloppen.

Eindelijk verkoeling. Vooral de laatste twee dagen zijn bloedheet en benauwd, de regen komt eraan zegt iedereen. En dat klopt volgens locals regent het in Denpasar. Wij hebben dit regenseizoen nog geen regen gezien. Irene wil het zo graag zien na alle verhalen over de moesson.

Nu is het avond we moeten nog eten. Geen motor om naar een tentje te rijden. We schuiven bij ons standaard tentje aan. Heerlijk eten! Culinair hoogstandjes op een wok en een gasbrander. prachtig zo iets verscholen tussen de hoofdstraten.

Alles klaar. Gewinkeld, ons nog eenmaal mogen vullen met het heerlijke eten wat Bali te bieden heeft. Nu terug naar de kamer. Koffer inpakken. Hoe gaat dit allemaal passen?? Op de heenreis paste het ook moet nu ook passen. Alles zover het kan erin. Behalve onze kleding. Dat ligt nog bij ons wasvrouwtje. Das balen geen ruimte meer voor haar. Dan vanaf nu weer zelf wassen. Het eerste gepas en gemeet te hebben gehad vinden we het best.

Nu nog een toetje! Zo'n trek. Stukje lopen vinden we vast wel iets. En dat deden we ook zeker. Een mooi restaurant naast een zwembad. Live muziek. We schuiven aan. Een kleine minuut later komt de serveerster aan met de menukaart. Of we wat willen.Ja graag de dessertkaart want alleen IJS!!! En wat drinken doen we ook wel. Ze komt al een beetje ongeduldig over. En dan gaat de liveband ook nog eens op geluidsniveau gehoorbeschadiging spelen. De kaart is raar opgebouwd en bevat buiten Engels ook nog iets wat op Japans leek, en Chinees, Russisch en nog normaal Indonesisch dat kon er nog vanaf. Elke 20 seconden komt ze terug steeds agressiever wat we willen drinken. 1 moment we willen graag lezen wat we kopen.

Nog geen 1 minuut later zitten er nu misschien kleine 4 minuten en de serveerster is nu op kookpunt aangekomen. Stoom uit de oren. We zijn er klaar mee. We staan op en gaan in het zicht van haar bij de overburen zitten. Heerlijk ijs daar! Yummie! Hadden we echt zin in. Na overheerlijk goed ijs zonder ijskristallen, gaan we voldaan naar het hotel. Boos worden is not done maar mijn lontje brand vrijwel nooit op maar dit lieve zeikerdje kreeg het zo voor elkaar. Hoe dan ook na een laatste dag rond gehobbeld te hebben in Legian moeten we morgen dan toch echt naar huis.