Pff zijn we er al. - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu Pff zijn we er al. - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu

Pff zijn we er al.

Blijf op de hoogte en volg Jordi

22 September 2017 | Qatar, Doha

Het is al een tijdje geleden dat dit blog is bijgewerkt, en het is niet eens een vakantie. Waar ben ik vandaag ten tijde van schrijven? Nou in het vliegtuig, op het vliegveld, in de taxi en op de hotelkamer.

Vandaag begint minder, Irene is ziek en blijft thuis. Nog even tijd gehad om samen wat te kletsen want dit weekend moet er worden gewerkt. En wel in Qatar. Niet slecht zeggen we dan. Een mooie ervaring en cool om ook daar op locatie te zijn. Maar eerst moeten we er nog wel heen gaan.

Half 12 heb ik bij het loket mijn vliegtickets opgehaald, Turkish Airways naar Istanbul en vanuit daar de overstap naar Doha. Heerlijk altijd de tijd voor de vlucht, natuurlijk duurt het soms lang maar mensen kijken is nu echt de sport. Bijvoorbeeld een gestreste vrouw welke meer oog had voor haar telefoon en gesprek dan voor de borden en dan nog boos worden ook als ze met een ID kaart bij de zelfscan voor paspoorten staat. Die meneer die gespannen is om zijn vriendin in Iran te gaan zien. De tijd schiet voorbij. Nu begint het allemaal al wel te wennen en het gevoel voor onze echte vakantie komt nu wel op. Wat had ik hier graag met Bolle willen staan.

Natuurlijk vertraagd, nee nee geen 5 of 8 uur dit keer. Het valt mee! 15 min later dan gepland stijgen we op. Plaats bij het raam. Dat is een mooi vooruitzicht! Nou nee niet echt, ik heb zeeën beenruimte bij de nooduitgang maar geen raam of entertainment systeem. Heerlijk hoor gelukkig bestaat er Netflix op de telefoon! 3 uur is zo voorbij, turbulentie is er zeker vandaag. De stewardessen gaan zelfs zitten en zo stuiteren we door tot de landing.

Istanbul is niet mijn vliegveld, klein, op elkaar gepropt en heet. Nieuwe gate, zomaar wachten tot de gate open had moeten gaan, geen enige communicatie van Turkish. Om 20:45 eindelijk de bus in naar het vliegtuig en om 21:45 taxiën. Goede irritatie voordat we eindelijk vliegen, we komen eraan dus komt goed. De vlucht zelf was wel erg rustig en zo landen we op Doha om 02:15 snel naar het hotel want de werkdag begint om 09:00.

Het is denk omschreven in het wereldhandboek voor douaniers om nooit te glimlachen of hoi terug te zeggen maar het duurt nogal lang vooral omdat Facebook chat belangrijk is en dan wacht je maar ook al staat er een gigantische rij. Ohh well. 02:30 of 03:30 ligt eraan welke tijd je aanhoudt maar in het hotel aangekomen. Morgen naar locatie. Zin in!