Dag 10: kut scooter - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu Dag 10: kut scooter - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu

Dag 10: kut scooter

Door: Jordi

Blijf op de hoogte en volg Jordi

26 Oktober 2015 | Indonesië, Legian

Jaar hoor we zijn weer in het hotel. Altijd wordt ik hier door het zonlicht wakker aangezien onze verduistering geweldig is. Even lekker lezen waarna ik Irene om 9 uur wakker maak. Irene gaat zich rustig uit haar verre stadium van brakheid zien te halen als ik naar de rental ga.

Aangekomen is het zover, bitchmode aan maar met een glimlach. Hij weigert me het geld te betalen, en na minuten heel netjes maar zeer duidelijk hem woordelijk in een hoek te hebben gedreven, wat sommige mensen misschien wel van mij kennen. Stemt hij in om het verschil grotendeels op zich te nemen. 6 euro is uiteindelijk mijn schade dus het valt mee. Nu heeft hij opeens géén geld. Wel heb je nu helemaal. Voor 12 uur krijg ik mijn geld afgeleverd bij mijn hotel.

Al boek lezend wacht ik in de lobby en 12 uur is verstreken. Ik loop naar de rental waar ik ondertussen mijn bahasa verder uitbreidt met de uitdrukking tijd is tijd. Dat geleerd loop ik naar de rental. Hij kijkt al geërgerd en komt naar me toe. Ik tik op mijn horloge en zeg (geen idee hoe je het schrijft dus fonetisch) blandah moektoen, oftelwel in Nederland is tijd, tijd. Achter de schermen hoor ik Ooohhh tida! Oftewel ohh nee... Hij zegt in Bali gaat dit niet zo. Ik zeg geen woord en kijk hem strak aan als ik ga zitten. Na 5 minuten belt hij en zegt over 5 minuten heb je je geld. En inderdaad na 5 minuten propt hij het geld in mijn hand. Nageteld klopt het, min de huur en voorschot precies. Hij zegt niets en kijkt alleen maar boos. Geen probleem ik heb mijn geld. Ik geld opeisen, terwijl Irene het nieuwe wasmevrouwtie naar de koffer aan het lokken is.

De middag gaan we zwemmen waar als we op de hotelkamer later 5 minuten gaan liggen. Dit wordt uiteindelijk een 3 uurige coma. De rit van 7 uur is toch net iets zwaarder geweest dan we wilden toegegeven aan onszelf. Toch doe ik het zo weer. Dat ploegen over de berg is echt geweldig rijden.

'S avonds een rondje gelopen waar we een afstudeerproject zien van een film student, hij is een dansgroep uit Denpassar aan het filmen welke de modern dans gemixt met Balinese aan het uitvoeren is. Zo gaan we ons na een rustdag weer helemaal goed voelen. We lassen morgen nog een dag rust in. Al heb ik het gevoel dat we toch wel weer ergens de hort op gaan.

• 26 Oktober 2015 - 19:41

Lize:

hallo Jordi en Irene

Al een paar dagen lees ik jullie verslagjes heel leuk dat je ons mee laat genieten van jullie reis.
    nog een hele fijne tijd daar en tot later
    gr lize

• 27 Oktober 2015 - 00:16

Jprdi:

Hey lize, wat leuk dat je ervaj geniet. Ben begonnen om de familie op de hoogte te houden. Maar nu schrijf ik meer voor me'zelf om dingen niet te vergeten later. Wel leuk dat andere mensen het ook kunnen waarderen :)

Gr jordi

• 27 Oktober 2015 - 00:35

Jolanda:

Hallo Jordi en Irene,

Ik lees ook elke dag jullie verslag. Heel leuk om zo van jullie vakantie mee te genieten
    Genieten jullie lekker daar van dat mooie land. Hier is het nu ook goed weer lekker zonnig. Alleen jullie temperatuur is natuurlijk veel hoger.
    K kijk al weer uit naar het volgende verslag.

Gr Kees en Jolanda