Dag 6: Roadtrip - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu Dag 6: Roadtrip - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu

Dag 6: Roadtrip

Door: Jordi

Blijf op de hoogte en volg Jordi

21 Oktober 2015 | Indonesië, Lovina

Na een goede nachtrust gaan we vroeg aan het ontbijt, lekker vers fruit en wat je erbij besteld. Al om half 9 stromen de bussen vol met toeristen de plaats binnen wat de start is van een nieuwe dag.

Wij peren hem sneller dan het licht en gaan tegen de stroom minivans in, we gaan naar Ulundanu beratan. Irene is de heen weg naar Jatiluwih zat na gisteren en zegt de andere kant op te willen. We lijken op ons ouders, en Irene is degene die graag de toeristische route neemt. Zo gezegd, niet zo gedaan. Al snel komen we de mooiste kleine plaatsen tegen en de weg gaat omhoog, stijl omhoog. Zo stijl dat Irene moest afstappen en met de backpack ging lopen. Zelfs alleen ging het net aan. Al heffig klagend ging ons pruttelmobiel met voet ondersteuning dan toch net aan omhoog. Naar beneden lopen en Irene omhoog duwen.

We zijn halverwege als we weer stil komen te staan. Een motorrijder komt naast ons staan en we leggen met handen. En fouten uit dat Irene all een paar keer moest lopen. Hij zegt stap bij mij achter op. En dat deed ze. Nu ging het vlot hij zette haar voor de water tempel af. Dit hadden we nooit, echt nooit gered.

In de tempel genieten we van de mooie dingen waarna een Javaanse familie vraagt om een foto. Ok natuurlijk wij maken... Ohh met ons op de foto... Uhm oké... Whatever als het je blij maakt prima. Na de vele peaceteken fotomomentjes met alle kinderen gaan we verder.

We hoorden dat we over een snakeroad moesten en we gaan op pad. Omdat we omhoog niet redden moeten we wel naar beneden. Eerst met moeite een stuk om hoog en daarna naar beneden. En hoe, maar hey! We hebben remmen dit jaar! Over een weg waar geheit wel een keer iemand naar beneden lazerd komen we via het schilderachtige Munduk in Banjar. We rijden meteen voor een hotel naar Lovina.

In Lovina kiezen we voor een stukje terug rijden naar Banjar om daar naar de hot-spring te gaan. We stappen in heerlijk warm water en genieten zo van een groot warm bad. Aangezien het aan het einde van de dag is zijn er vrijwel geen toeristen.

Nog even een hapje en drankje bij een restaurant. en zo is er weer een dag ingevlogen. Veel gereden morgen niet scooteren.

• 22 Oktober 2015 - 16:30

Christhy:

Echt lachen!
    Zal best wel een flinke toer zijn geweest om naar beneden te rijden met je pruttelmobiel.
    Vaakis dit moeilijker dan naar boven.
    Ik heb even gegoogeld naar Munduk voor wat afbeeldingen maar dat ziet er echt mooi uit.
    Groetjes mooie badeendjes.

• 25 Oktober 2015 - 09:38

Apollonia:

Echt wat voor jou Jor om haar dan te laten lopen in plaats van dat je zelf afstapt, de gentleman hahaha