Dag 1: Ha meteen geen ochtendkrant. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu Dag 1: Ha meteen geen ochtendkrant. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu

Dag 1: Ha meteen geen ochtendkrant.

Door: Jordi

Blijf op de hoogte en volg Jordi

16 Oktober 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanochtend is het zo ver, de laatste spullen in de koffer, alle reispapieren welke we nodig hebben op een hoop. Ruzie met de wekker want, het is hier nog steeds een kukelloze wekker die onze nachtrust naar zijn grootje helpt. Het is namelijk 1 uur, we leven nu in de Balinese tijdzone. De nacht duurt nu best lang maar als onze taxiheldin komt opdagen om 8 uur gaan we dan eindelijk naar Schiphol.

Eenmaal aangekomen zien we meteen al op de borden MH19 delayed 20:00. W.w.wat grr 8 uur vertraging! Hebben wij weer. Spullen toch maar alvast wel inchecken daar zijn we dan wel mooi van af. Wat gaan we nu eens doen??... Het is voor ons gevoelsmatig na anderhalf uur incheck rij al avondeten dus we gaan voor een burger, en maken het af met een starbucks koffietje. Na even te hebben gezeten sleept Apo ons mee terug naar huis, dat is even een verademing. Tot 4 uur thuis rondhangen en daar gaan we dan voor de tweede ronde.

Met 60,- euro aan snaaivouchers komen we de 4 uur nog wel door. Toch nog even deodorant kopen voor in het vliegtuig want deze hebben we op zo’n dag hard nodig. Irene kiest een deo’ tje uit welke haar wordt aangewezen en voor deze gesealed wordt nog even snel opspuiten. Haar quotum blonde momentjes per dag was nog ruim dus sta je in de winkel met een hand vol scheerschuim onder je oksel. Verkeerde spuitbus!

Het is ondertussen 19:10 en het vliegtuig komt bij de gate en half 8 boarden, ja we gaan weg! NOT... dat zou je natuurlijk denken! Problemen met de tankwagen en uiteindelijk dan om 21:05 taxi en om de lucht in de mogen gaan. De vlucht verloopt geweldig tot Griekenland weer eens opstenaat doet en besluit het jaarlijkse hevige turbulentiefestival te organiseren. Irene schrikt wakker met het bericht dat ze in een aardbeving zit. Vervolgd met oe ik zat denk even in een nachtmerrie, dat je het maar weet. Vanaf daar verloopt de vlucht goed en komen we aan op Kuala Lumpur.

Op naar de overstap om de volgende vlucht naar Denpasar te halen. Als we lopen door de gates worden we opgewacht door het personeel van Malasya Airlines. Uw vlucht is door de vertraging al vertrokken en u vertrekt morgen ochtend. Het is 16:00 lokale tijd (10:00 Nederlandse tijd). En we gaan pas om 08:50 de lucht in. Iedereen boos vanwege de jetlag en ruzie met Nico en Tinus, maar wij niet. Wij lachen ons rot dit overkomst natuurlijk ons na vorig jaar. Wat een verhaaltje EU-claim wordt. Het levert waarschijnlijk een smak geld op. We krijgen een hotel 40 minuten van het vliegveld dus we kunnen ons nog wel even ontspannen.

Ingechecked in het Nilai Springs golf resort en hotel, mooie kamers met een heerlijk grote douchkop. Voucher voor ontbijt en diner. En bedden van beton, dat dan weer wel. Morgen ochtend goed eten, Maleis eten staat niet bekend om hun milde eten blijkt tijdens het avond eten. Een glas melk was zeker nodig bij de maaltijd volgens Irene. Een culinaire les geleerd, eerst proeven voor je je bord vol schept, want voor je het weet komt het stoom uit je oren. We zijn benieuwd of Murphy morgen een dag vrij heeft genomen het is nog maar zo’n klein stukje te reizen.

• 18 Oktober 2015 - 07:39

Jacqueline Blesgraaf:

Mooi verslag. Ik zag het helemaal voor me met scheerschuim onder je oksel. Hahaha. Jullie zijn lekker aan het genieten lees ik door de regels heen... Geniet lekker verder!

Groetjes uit het grijzige, mistige Nederland.
    Jacqueline.

• 18 Oktober 2015 - 08:34

Henny:

Sorry lievert.
    moest echt even lachen toen ik je deo avontuur las. Echt wel een actie voor jou.
    Geniet maar lekker

xxxxxxxxxxxxxxx en een knuffel.

• 18 Oktober 2015 - 12:33

Apollonia:

Haha taxiheldin XD
    Ik zie het echt al helemaal voor me jullie onder het scheerschuim en gierend van het lachen