Dag 2: Welcome back! - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu Dag 2: Welcome back! - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu

Dag 2: Welcome back!

Door: Jordi

Blijf op de hoogte en volg Jordi

17 Oktober 2015 | Indonesië, Legian

Na wat te hebben na gevraagd bij het hotel nemen we het besluit om niet naar Kuala Lumpur downtown te gaan. De trein en de kans op stranden in de stad is te groot. We duiken lekker in bed na een goede verfrissende douche zodat we vroeg uitgerust op pad kunnen gaan. De bedden zijn niet gemaakt voor westerlingen dat mag duidelijk zijn. Mijn voeten staken op zijn minst 10 centimeter uit en de betonplaat zijn we niet gewend. Irene wil graag in 1 bed slapen wat als resultaat heeft dat ze een paar keer de twijvelaar uit rolde, het bed is bij ons thuis gewoon een stuk breder. En als je hier dan weg rolt dan houdt het bed gewoon op.

De wake-up call van het hotel komt om 5:15 en we worden verzocht om 5:30 aan het buffet te zitten zodat de bus ons naar KILA kan brengen, hier horen we dat iemand voor ongeveer 100 euro de hele sad heeft doorgecrossed met een taxi waarna we ons bijna letterlijk voor ons kop willen slaan voor onze beslissing. Magoed om 6:15 de bus in. Weer door de douane alles verloopt vlekkenloos. Dit keer gaat de vlucht op tijd en om twaalf uur zijn we geland op Denpassar! We zijn snel door de douane en check points, waarna we dit jaar wel worden opgewacht door het lieve bordmevrouwtje. Na eventjes op de taximeneer te hebben gewacht stappen we in en brengt hij ons naar het hotel. Hij spreekt vloeiend Nederlands wat hij maar al te graag oefendt.

Bij het hotel worden we opgewacht door het personeel op het moment dat we de auto uit stappen. Welcome back klinkt het van alle kanten. We zijn bekend door onze scooter avonturen. Snel naar de kamer waar we als eerste onze eigen versie van global warming toepassen door de airco uit te zetten. Deze ‘ vrieskist’ van 21 graden is ons hier echt te koud. De deur open en de warmte erin! Binnen no-time lopen we alweer weg van het hotel naar de warung om te eten. Dit is weer vertrouwd lekker waarna we allebij in onze gedachten even afdwalen en slaken een zucht van rust. We zijjn terug! Heerlijk gevoel. Na goed te hebben gegeten door naar de healing massage waar we bijde na een uur durende sessie als herboren door de stad lopen. Voldaan terug naar het hotel om de backpack reisklaar te maken voor wanneer we de hort op willen. De dag is achteraf aardig vermoeiend.

• 18 Oktober 2015 - 12:45

Gerrie:

Salamat jalan jor&irene, take care and drive safely