Dag 28 - Tijd reizen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu Dag 28 - Tijd reizen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu

Dag 28 - Tijd reizen

Blijf op de hoogte en volg Jordi

24 November 2017 | Nederland, Amsterdam

Het is de laatste dag van onze vakantie, dit wordt een lange dag met tijd reizen. We vliegen vanacht om half 2 en dan gaan we 7 uur terug in de tijd. Als alles goed is komen we om half 9 aan op Schiphol. Vandaag gaan we weer even de stad in. Ondanks we terug gaan hebben we nog een volle dag tot ons beschikking. Na het ontbijt stappen we in de bus naar Orchard Road, hier gaan we toch even winkelen. Er zit hier een billabong winkel en daar kan ik eindelijk eens een goede zwembroek kopen. Bij het afrekenen is er korting en mevrouw rekent snel even voor ons uit dat als je er een paar slippers bij neemt in totaal minder zou betalen. Dat zie je dus nooit in Nederland.

Na toch de shoppende tourist te hebben gespeeld gaan we naar Bugis street. Een smalle drukke winkelstraat waar je in Bangkok met een facelift bevindt. Etenstentjes, prulletjes, super goedkope kleding en natuurlijk het geroep voor een massage. Het is er echt heel gezellig en een lekkere sfeer. Nu staat er hier een hele apparte kerstboom. Een draaiende vrouw met jurk waar de piek in haar hand gehouden wordt. Hier om de hoek is een leuk tentje waar weer allemaal apparte hapjes eten, en een heerlijke één haps pulled pork burger.

Hadji lane is de volgende zeer leuke straat in Singapore welke Dave heeft ontdekt. Een nog totaal niet toeristische straat in de wijk Little Arab. Het leukste buiten alle apparte winkeltjes en snack tentjes om welke je niet in de rest van Singapore ziet zijn nog alle oude authentieke huizen en straten. Hier vindt je ook de enige straat waar graffiti is toegestaan. Echt graffiti is het niet, het is meer kunst. Vanaf Little Arab nemen we de taxi naar Orchard Road. Hier gaan naar een restaurant van een Indonesische meneer welke ooit een restaurant in Amsterdam heeft gehad en nu al 20 jaar de enige is met dit concept namelijk een Hollandse rijsttafel. Het is er goedkoop en heerlijk authentiek, de tent is niet heel netjes afgewerkt maar het zit er stamp vol met Singaporese en het is geluk hebben een tafel te bemachtigen.

Terug in het appartement trekken we toch onze zwemkleding aan nadat de tassen gepakt zijn. Heb net niet voor niets een nieuwe zwembroek, en ondanks het net wel, net niet dicht is moet ik toch minimaal 1 keer in het water hebben gelegen. Niet lang maar er is gezwommen! Even heerlijk op de bank zitten voor we zo terug gaan reizen. Wij normaal, Dave onder zijn nieuwe dekentje terwijl de airco op 23 staat.

Afgezet bij het vliegveld waar we werden uitgezwaaid is het terug naar Nederland gaan dubbelzijdig. Natuurlijk heb je weer zin in de dingen van thuis, maar het gaat ook koud worden. We kunnen al goed wennen door de airco op het vliegveld en in het vliegtuig. De vlucht vanuit Bali is vertraagd waardoor ze onze vlucht ook vertragen. 45 minuten achter op schema gaan we dan toch echt weer naar huis. De nacht verloopt rustig met hier en daar wat turbulentie. Netflix aan en dan valt de vlucht reuze mee. Omdat we tegen de tijd invliegen is er een prachtige zonsopkomst die veel langer duurt dan normaal.

Bagage ophalen en door de deuren naar buiten. Zo eindigt de reis die totaal anders is verlopen dan gepland. Niet slecht, niet vervelend maar we hadden het liever anders gedaan. Zo hebben we wel andere dingen gezien en gedaan wat we anders niet zouden gaan doen. We zijn weer terug in Nederland nog even genieten en dan weer werken.

• 24 November 2017 - 17:18

Dave:

Die paar dagen dat jullie hier waren vond ik ontzettend leuk. Jullie zijn altijd welkom. De volgende x laat ik jullie hele andere dingen zien en meemaken. Mis jullie nu al.
    Groetjes aan de familie!

• 24 November 2017 - 17:43

Tineke :

Welkom thuis! Ik heb genoten van jullie verslag.!