Dag 27 - Kerstliedjes - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu Dag 27 - Kerstliedjes - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu

Dag 27 - Kerstliedjes

Blijf op de hoogte en volg Jordi

22 November 2017 | Singapore, Singapore

Na de dag van gisteren is goed slapen erg belangrijk. Vandaag gaan we misschien minder plaatsen af maar de indrukken die we krijgen zijn groot. We gaan vandaag weer richting Marina Bay Sands. Na weer een heerlijk ontbijt staan we op mevrouw te wachten. Eindelijk gaan we om 11 uur eens op pad. We pakken de metro naar Marina Bay Sands.

Vanuit de metro kom je uit in het winkelcentrum. Wat verrassend!, er zijn er in deze stad maar 388. In deze mall zijn echt alle grote namen, dit is DE shopping mall van de stad. Normaal is alles al duur maar dit is duur vergeleken met de rest van het extreem duur Dit is echt windowshoppen, bij de farrari winkel staat zelfs de F1 auto van 2007 geparkeerd. Als Dave en Irene een klein doosje oppakken is dit al gauw 150 euro. Het is hier echt niet te betalen. Zoveel dure en exclusieve merken maar je ziet niemand in de winkels als klant. Als we buiten komen moeten we wachten onder het flatgebouw. Dave huppelt/waggelt snel naar het stoplicht en na het indrukken is hij nog sneller dan het licht terug in de schaduw. Het is warm! Na het oversteken zijn we bij de entree van het Marina Bay Sands hotel. Het atrium is mooi en hoog maar als je nou binnen komt zie je aan de receptie niet af dat de goedkoopste kamer 350 euro per nacht kost in de sale. Je kan hier voor 25 dollar per persoon naar de verdieping van het beroemde plateau genaamd de skyview. Wij betalen dit niet want Dave weet een achter weggetje naar boven. Uit eindelijk betaal je het nog steeds maar dan zit je wel met een hapje en een drankje in het restaurant. En sta je hier niet met hordes touristen in de zon een paar foto's te maken en weer als de wiedeweerga de schaduw van binnen op te zoeken. Nu genieten we van heerlijke hapjes en wat ze noemen mocktails. Voor ons de skyline van Singapore vanuit een totaal andere kant. En achter ons beneden honderden boten in de oceaan wachtend tot ze mogen lossen, en de Gardens by the bay. Wat een speciale plek om even stil te staan dat we gezegend zijn om zulke mooie dingen te mogen zien en doen.

Na dit hapje en drankje gaan we naar de Gardens by the bay, we beginnen bij het cloud forest dome. Hier is het regenwoud nagemaakt. Je gaat per lift naar boven en dan al lopend over skywalks door de 'wolken', door de boomtoppen en alles ertussenin naar beneden. Een geweldig gezicht waar ook nog eens de hoogste mens gemaakte indoor waterval van Azië is. Dit sluiten we af met een taartje en zo zitten we al gauw 2 uur en lopen we door naar de metalen bomen waar we de lichtshow gaan bekijken. De lichtshow is mooi, heel mooi om te zien. De met kerstmuziek volle show is precies zoiets waar je over kan lezen, een video kan zien of over vertelt kan worden. Geen enkele manier is er om dit uit te leggen, je kan het alleen begrijpen door het te ervaren. Kerstnummers mee blèren bij 32 graden.

Nu lekker terug naar het appartement om morgen helaas alweer de laatste dag van onze vakantie te vieren. Een voordeel! We vliegen pas om half 2 's nachts dus we hebben nog de hele dag!