Dag 24 - 23.000 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu Dag 24 - 23.000 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu

Dag 24 - 23.000

Blijf op de hoogte en volg Jordi

19 November 2017 | Thailand, Bangkok

Na de indrukwekkende dag van gisteren hebben we geen zin om de hele dag te vliegen. Wel zijn we veel onderweg geweest maar nu gewoon zelf. 23.000 stappen welgeteld. Het is pas half 10 als we het ontbijt naar binnen werken. We lopen direct door naar Sukhumit / Asok metrostation. De metro brengt ons in 20 minuten naar de weekendmarkt van Bangkok. Het is een soort van Aziatische zwarte markt waar de locals ook lekker aan het shoppen zijn. Slenteren is echt de maximale snelheid die je kan maken en zo zijn we al gauw zoet voor twee uur.

Vanaf de weekendmarkt willen we naar het MBK, we hoorden dat hier goedkoop leuke dingen te vinden zijn. Als we aan het uitvogelen zijn welke kant we van het metrostation moeten hebben krijgen we spontaan hulp van een Thais vrouwtje. Ze vraagt waar we heen moeten en ze moet zelf ook die kant op. Ze gebaard ons dag we moeten meelopen als ze ons de weg wijst. Bij het kaartjes kopen hebben we geen losgeld en gaan we weer zelf op pad. Bij het uitstappen vind ze ons weer opeens en kunnen we haar weer volgen over de skywalk en door de shopping malls. Als je van winkels houdt zit je hier goed. Ze zegt vaarwel als we voor de deur staan.

Ze zeggen dat het MBK shopping mall goedkoop is maar het valt wel mee. Als je al een leuk iets vind betaal je de jackpot en zelfs afdingen is lastig, prijzen zijn net als thuis. Gewoon spullen kijken is ook heel leuk. Helaas heeft de zorgverzekeraar en reisverzekering nog niets uitbetaald van de medische kosten dus gekkigheid kopen zit er helaas niet in. En er zijn ook zoveel leuke standjes en spullen. We zouden het ook allemaal in de backpacks moeten proppen, dat gaat hem sowieso niet worden haha.

Vanuit de skytrain zagen we laatst op de grond allemaal kerstversiering zo raar om dit te zien. Omdat het zo warm is denk je helemaal nog niet aan de kerstdagen. We besluiten om dat op te zoeken. Van winkelcentrum naar winkelcentrum onder tijdelijke afdakjes/tentjes zodat je niet nat zou worden als je dan toch moet oversteken door de regen, en ondertussen op de verhoogde skywalk boven de autoweg zijn we met een half uur wel waar we moeten zijn. Ondertussen zie je hier de mooiste winkels. Die mooie winkels zijn ook niet te betalen. Een tas voor 2000 euro en een ballpoint voor 650 euro. Windowshoppen is ook prima. Weer lekker doorlopen komen we stukje bij beetje steeds dichter bij Central World. Er staat inderdaad een groot plein vol met leuke versiering maar het gaat morgen pas open. Dan maar weer terug lopen door alle winkels, paden, en skywalks naar Siam skytrain station.

In de skytrain zijn we zo bij ons station. Hey is nog een klein stukje lopen. We zijn er klaar mee. Wat een eind, gelukkig heeft de hele dag mijn verband zich staande gehouden en is mijn voet minder gaan zeuren. 's avonds weer na 3 dagen het laatste schuim eraf gehaald. Helaas is het nog steeds niet helemaal dicht. Nu verder met pleisters. Nog weer even spullen gekocht voor de verzorging. The never ending story. De was opgehaald en dan nu de tassen voor de laatste keer in Thailand inpakken. Morgen gaan we weer vliegen. Singapore it is.