Dag 9 - Slapen op een plank - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu Dag 9 - Slapen op een plank - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu

Dag 9 - Slapen op een plank

Blijf op de hoogte en volg Jordi

04 November 2017 | Thailand, Surat Thani

Vandaag vliegen we naar het zuiden, dit was altijd al de planning geweest maar we proberen het wel te vol te houden maar zonder alle hoogtepunten. Veel dingen in Thailand bevatten trekking en water dus dit mogen we zolang niet doen. Maar we gaan weg, gisteren hebben we onze lampion opgelaten dus nu moet het goed komen. Surat Thani it is. Om 11:10 gaan we de lucht in. Snel ontbijt en weg.

We hadden bij het inchecken een borg betaald, deze borg waren we vergeten dus dat kwam mooi uit Chaing Mai is duurder uitgevallen dan gepland met het ziekenhuis. Maar we mogen weg. Vooral het bed en kussen waren mega hard wat ook ons beide vaak wakker hield in de nacht. Slechter dan dit kan niet. Bij het bestellen van een Uber schrikken we van de prijs 350 baht. Mijn god nou we zoeken wel een rode truck. Bij de eerste mogelijkheid stappen we in en zo zijn we voor 100 baht op plek van bestemming. Normaal is Uber goedkoper maar dit keer niet. Nou prima is allang goed.

Nu hebben we echt trek en het brood met aardbeien meuk gaat er echt niet in dus we doen heel slecht een Mac. Na het eten hebben we nog 20 minuten tot boarden. Rustig aan gedaan het is hier toch net een busstation. We zitten nog maar net op ons gat en we mogen boarden. Op naar het zuiden van dit prachtige land. In het vliegtuig is het zoals verwacht nogal krap. Daar staan ze dan ook om bekend. Air Asia de conexxion in de lucht. De vlucht is maar twee uur. Voor velen een leuk stukje voor ons gevoel is het met even knipperen weer voorbij gelukkig maar want mijn schaafplekken liggen tegen de stoel aan van mijn voorganger. Hoe doet men dit als ze echt lang zijn. Bolle geeft toe aan haar slaap en ik ga verder met mijn boek. De nieuwe van Dan Brown, de schrijver van de Da Vinci code. Origins heet het.

Aangekomen op Surat Thani is dit internationale vliegveld nog kleiner dan die van Chiang Mai. Het vliegtuig parkeert voor de bagageruimte en we lopen er met 20 meter heen. Super relaxed want met nog geen 10 minuten staan we buiten en regelen we een minivan naar Surat Thani stad. Een rit van 20 minuten waar we daar een nieuwe minivan regelen om naar Khoa sok te gaan, deze rit duurt 2 uur en voor 300 baht totaal per persoon zijn we op plaats van bestemming vanaf de luchthaven. Blij ook want het is super heet en benauwd in deze minivan. Tassen liggen overal waar geen mensen zitten en de chauffeur neemt tot 5 maal toe iemand mee voorin om een extra zakcentje bij te verdienen.

Op de minivan afzet plaats bellen we onze slaapplek. Geregeld op de weg ernaar toe via booking.com top om last minute deals te krijgen. De eigenaar haalt ons op en er gaat een wereld van verschil open. Kamers zijn super schoon alles is met horren bekleed tegen muggen, mooie strakke tegels. En dit voor maar 800 baht, voor 600 hadden we het laatste betaalbare kamertje in Chaing Mai. 50 euro per nacht was ons te duur. Dus voor 200 bath is het verschil tussen een vieze schimmel badkamer en een martelwerktuig genaamd plank met matras. We hebben een zacht bed! Dat ga je waarderen zeg!! in ieder geval wel onze ruggen. En er is een schone badkamer waar we ons ook durven te douchen. Dat heeft lekker geroken kan ik je vertellen de afgelopen dagen. Als we ons moesten schoonmaken deden we dat met de hand wassen.

Na schoon te zijn, wat een lekker gevoel, we waren het al bijna vergeten. Gaan we lekker hier eten. Een curry en sweet and sour. En we regelen voor morgen onze excursie. We mogen geen trekking doen en grot bezoeken want dat geeft infecties... Wel piep piep piep... Maar we kunnen wél met de longtail boot mee en dan als iedereen geniet dat we dan gaan relaxen op ons huisje op het meer. Dat wil zeggen, we zijn morgen niet bereikbaar en hebben ook geen WiFi. De dag erna worden er twee dagen geupload.

• 05 November 2017 - 05:11

Dave:

Surat Thani is prachtig.
    Hopelijk kunnen jullie er enorm genieten.
    Jullie private kamer en badkamer hier in Singapore is al helemaal klaar!
    Nog veel plezier!

• 05 November 2017 - 12:32

Kees:

Heftige ervaringen, maar er is een goed vooruitzicht en jullie slaan je dapper door de tegenslag heen.
    Fijn jullie reisverslag te lezen en veel plezier verder met jullie reis.
    En natuurlijk beterschap.