Dag 1 - De aanhouder wint - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu Dag 1 - De aanhouder wint - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jordi Molenaar - WaarBenJij.nu

Dag 1 - De aanhouder wint

Door: Jordi

Blijf op de hoogte en volg Jordi

27 Oktober 2017 | Thailand, Bangkok

Twaalf uur, het is de eerste dag van onze reis, lets go! Op een paar kleine klusjes na zijn we klaar om te gaan. Alles is geregeld en backpacks zo goed als ingepakt. Laat zometeen de drukke dag maar beginnen.

Apo is er, de kat is in goede handen en ze geeft ons nog een slinger naar Schiphol. Koffers inchecken en dan koffie leuten. Starbucks hoort er altijd bij op de dag van vertrek. Achter de douane probeerde we een bekende hoi te zeggen maar toen we 45 minuten voor vertrek eenmaal weten waar meneer werkt is het helaas te laat om langs te gaan.

Zit je dan in een vliegtuig omringd door Fransen. We gaan op vakantie hoor. Damn ze spreken geen Engels en mevrouw achter ons vond dat haar engeltje van 2 meer beenruimte nodig heeft. Dat kreng blijft maar schudden aan de stoel. Eenmaal naar achteren ging mijn stoel dus ook niet meer terug. Heuy! Rebels! Buiten dat om de was het een prima vlucht.

Elf snelle uren later aangekomen in Bangkok, hier was de keuze simpel, we nemen de skytrain van het station tot einde van de lijn. Na een taxi te hebben gevonden welke de meter aan deed zijn we zo in het hotel. Ireen is kapot en besluit even te gaan liggen. Dat betekent dat deze meneer de hort op gaat en de omgeving van het hotel te gaan verkennen. Eigenlijk is het maar een vieze stad. Alhoewel de sfeer heel relaxed is. Na twee uur ben ik terug en gaat de wekker zijn werk doen. Uit een comateuze staat wordt Bolle wakker. Nu samen op stap.

First stop een treinreis naar Chiang Mai regelen. Met de tuktuk gaan we naar het station. Kaartje voor de wachtrij hebben we! Helaas geen tickets naar Chiang Mai. Vanwege de crematie van de koning is het hier druk met mensen die naar huis willen en er is geen plek meer. Een extra dag Bangkok gaat hem niet worden, daar hebben we geen zin in. Dus wat nu. We gaan spoorzoeken.

Buiten zoeken we naar iemand die ons naar een reisbureau kan brengen voor het kopen van een kaartje. Afgezet voor de shopping mall zijn we inderdaad afgezet want hier is er geen. We komen steeds verder. We krijgen van hier directies om naar een andere mall te gaan. De benenwagen gaat beginnen. Wel lekker een stukje lopen, maar in deze mall zeggen ze dat hij dicht is. Later weer niet en in winkelcentra waar je TomTom kan gebruiken, vinden we er eindelijk een die ons een vliegticket kan verkopen. De prijs zou niet veel meer zijn dan een extra nacht hotel plus de trein. Twee kaarten geboekt en dus gaan we overmorgen naar het noorden.

Terug bij het hotel gaan we eten scoren. Het valt me op dat er weinig tentjes in onze omgeving open zijn maar met wat vragen vinden we nasi goreng. Wat smaakt dit goed zeg. Vergezeld door iemand die met een klopboormachine ons van achtergrond muziek voorziet. Voor 2,60 zitten we bommetje vol en gaan we terug. Wel een hele indrukwekkende dag. Er is weinig open, veel Thai zijn in het zwart gekleed en je merkt toch dat dit officieel nog een dag van rouw is. Helaas heeft Irene meer last van de jetlag dan ik en ga ik 's avonds toch nog even kijken of er iets open is.

De taxi gevraagd of ik naar een gebied kan waar er iets open is. Hier afgezet te zijn blijkt er helemaal niets van te komen. Pot en pot dicht. Toch wil ik wat zien en ga ik op zoek naar een andere plaats. Hier is gelukkig een gezellige bar open waar ik een leuke avond heb met wat Aussies. Wat een leuke mensen! Morgen nog een dag in Bangkok. Benieuwd wat het ons zal brengen.

• 28 Oktober 2017 - 04:37

Francine Van Strien :

He leuk om te lezen. Zit je wel in het centrum?
    In Chiang Mai verbleef ik in Top North Guest House,
    Was super, is met een zwembad.
    Ik weet niet meer precies waar maar er zit daar een
    Nederlander met een restaurant kan je uitsmijter eten met kaas.
    Veel plezier nog. Kus cine

• 28 Oktober 2017 - 04:46

Lize:

Zie dat je weer een drukke dag hebt gehad .leuk om weer te lezen.
    Hoop dat de jetlag voor irene mee valt.
    En ben benieuwd naar meer. Van wat je mee maakt .fijne reis en voorzichtig.

• 28 Oktober 2017 - 16:46

Gerrie:

Hee globetrotters, leuk om weer jullie avontuurtjes te lezen.
    Ja hahaha falangs worden bij t begin afgezet maar jullie zullen snel leren de valkuilen daar. Haha.veel sanoek daar en lekker genieten en heerlijk eten daar mmmmm.
    Grtjs van ons Josie en gerrie

• 28 Oktober 2017 - 18:28

Tineke:

Je schijnt in Bangkok een fietsrondrit te kunnen maken. Wel georganiseerd mijn schijnt super te zijn.

• 28 Oktober 2017 - 18:47

Peter Klerks :

Lekker genieten .altijd spannend waar je terecht komt

Op

• 28 Oktober 2017 - 21:50

Awa:

Leuk om te lezen Jor! Veel plezier!